۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه اصفهان و دانشگاه مستنصریه عراق

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه اصفهان به نمایندگی دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان و دانشگاه مستنصریه عراق باهدف گسترش همکاری های علمی امضا و مفاد آن مورد تایید طرفین قرار گرفت.



به گزارش روابط عمومی،
این تفاهم نامه با حضور دکتر حسام مؤمن  رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه مستنصریه عراق به امضای دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان رسید.

  رئیس دانشگاه اصفهان در این دیدار ضمن معرفی ظرفیت ها و دستاوردهای دانشگاه اصفهان اظهار داشت:دانشگاه اصفهان با قدمتی بیش از 78سال در حال حاضر به عنوان دانشگاه جامع کشور و 10دانشگاه برتر ایران محسوب می شود.

وی در ادامه بیان داشت: دانشگاه اصفهان با 700عضو هیات علمی و بیش از 17000دانشجو در رشته های علوم پایه، فنی و مهندسی علوم انسانی مشغول به فعالیت است. حدود 400 نفر از دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه اصفهان از کشور عراق هستند.

دکتر هرسیج با تاکید بر تاثیر دیپلماسی علمی بر تحکیم و گسترش روابط بین دولت ها و ملت ها تصریح کرد:  روابط بین ملت و دولت ایران و عراق روز به روز در حال افزایش است و برای تقویت آن باید بر نقاط مشترک بین دو کشور تاکید کرد. وی مهم ترین نقطه مشترک این دو کشور را تقویت همکاری های علمی و بین المللی دانست.

 رئیس دانشگاه اصفهان افزود: همکاری های علمی و دانشگاهی بین ایران و عراق به تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نیز منجر می شود.

دکتر هرسیج با اشاره به ظرفیت های برتر دانشکده علوم ورزشی و تربیت بدنی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: دانشکده علوم ورزشی دانشگاه اصفهان در سطح ملی و بین المللی مطرح است و خوشبختانه دکتر کارگرفرد رئیس این دانشکده نیز از استادان ممتاز کشور محسوب می شوند. این دانشکده ظرفیت خوبی برای توسعه همکاری با دانشگاه مستنصریه عراق دارد.

 دکتر حسام مؤمن  رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه مستنصریه عراق نیز تصریح کرد: دانشگاه مستنصریه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های عراق در بغداد است که حدود 60 هزار دانشجو و چهار هزار عضو هیات علمی دارد. وی بر گسترش همکاری های علمی و بین المللی از جمله تبادل استادو دانشجو و کارهای پژوهشی مشترک، بین دو دانشگاه تاکید کرد

 گفتنی است،تفاهمنامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه‌های اصفهان و «مستنصریه» عراق با حضور دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان، دکتر حسام مؤمن  رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه مستنصریه عراق، دکتر مهدی کارگرفرد رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه و دکتر مهدی لطفی مدیر مرکز دانشجویان غیر ایرانی روز یکشنبه 10 تیر 1403 در محل حوزه ریاست دانشگاه اصفهان، امضا شد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1403/04/10
تعداد بازدید:
309
منبع:
Powered by DorsaPortal